Doklad totožnosti treba mať len pri ePoukaze. Cieľom legitimovania je ochrana pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti.
NITRA. Ak platíte na pošte za služby mobilného operátora O2, musíte predložiť doklad totožnosti. Viacerých zákazníkov to nahnevalo.
„Z princípu mi to prekáža, zvažujem zmenu mobilného operátora,“ reagoval Ján z Nitry. Vladimír to na sociálnej sieti nazval byrokraciou a buzeráciou.
„Ponúkol som sa známemu, ktorý nemohol ísť na poštu, že mu vyplatím šek. Hovorím si - dobrý skutok. Na pošte odmietli platbu poštovou poukážkou, nakoľko som nemal občiansky preukaz. Informovali ma, že je to záležitosť O2,“ napísal Vladimír. Aj on chce zmeniť operátora.
O tom, že na pošte od zákazníkov „môžu žiadať predloženie občianskeho preukazu“, informoval operátor prostredníctvom SMS. Dôvodom je skutočnosť, že začal namiesto klasických poštových poukážok používať nový ePoukaz.
„Šek ako šek, ja som si ten rozdiel ani neuvedomila. Navyše, SMS mi prišla v utorok o 15.14 hodine a ja som bola na pošte platiť už v utorok dopoludnia. Keď ma tam chceli legitimovať, netušila som, prečo. Pracovníčka pošty mi povedala, že sa operátor rozhodol pre nový typ platby a ona s tým nemôže nič urobiť,“ povedala Mirka.
Kontaktovali sme mobilného operátora, ktorý sa vyjadril, že ide o záležitosť Slovenskej pošty. „Nie je to naša iniciatíva, povinnosti plynú z regulácie zo strany NBS. Nelegimitujeme my, ale Slovenská pošta, ktorá si taktiež plní len zákonnú povinnosť,“ reagovala hovorkyňa O2 Slovakia Martina Jamrichová.
„Pri platbách šekom sa klienti musia identifikovať na pošte len pri jednom produkte, a to ePoukaze. Tento produkt využíva aj spoločnosť O2. Postupujeme tak v zmysle licencie na poskytovanie platobných služieb udelenej Národnou bankou Slovenska a zároveň v zmysle zákona o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu,“ píše sa v stanovisku Slovenskej pošty.
Kto sa nevie identifikovať, nemôže vykonať úhradu prostredníctvom ePoukazu. „Takáto osoba samozrejme môže využiť iné produkty, ktoré Slovenská pošta ponúka,“ vyjadrila sa hovorkyňa Stanislava Pondelová.