logo

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ľudia sa boja, že panelák zhorí ako fakľa (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

sluzbyt

nás tiež spravuje službyt a je to správca za všetky drobné.. ked mi bolo povedane zo susedného panelaku ako to robia na bytovom tak som bol zhrozeny ze co si sluzbyt dovoluje. uz sa tusim jeden dom od nich odpaja a na nasej najblizsej schodzi budem urcite takuto vec predkladat aj ja..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Požiar a iné spôsobenie škody.

Nakoľko má bytový dom správcu, je povinne poistený. V opačnom prípade by nemohol správca spravovať tento dom.
Jedná sa o poistenie podielovej časti pripadajúcej na spoluvlastníkov aj na spoločnom majetku, ako je strecha, vonkajšie obvodové múry, schoštia, výťahové šachty a ich zariadenia, okná na spoločných priestoroch-chodbách, ale aj vstupná časť, dvere, bicykláreň, manglovňa, práčovňa, sušiareň...
Spoločnou súčasťou bytového domu sú aj všetky zvislé rozvody energií a odpadu.

Byty sú v osobnom vlastníctve majiteľov.
Treba si uvedomiť, že aj ak majú byty nad sebou rovnakú plochu, ich hodnoty sú iné. Je to závislé aj od stavebných úprav, ako plávajúce podlahy, vymurované kúpeľky a sanita, obklady, dlažby, kuchynská linka, podhľady, okná a dvere v bytoch.

Pre prípad požiaru, ale aj iných udalostí, napríklad vodovodná udalosť, je možné mať poistenie.
V prípade, ak v byte praskne radiátor, či potrubie a voda spôsobí škodu na majetku iného, zodpovedá za túto škodu individuálny vlastník bytu, ktorý je povinný ju nahradiť.
Ide o zodpovednosť za škody, spôsobené majetkom, ktoré je možné mať taktiež poistené v poistení nehnuteľnosti - bytu vo vlastníctve a zodpovednosti za škody.

Mnoho majiteľov bytov si takéto poistenie zamieňa s poistením hnuteľného majetku - domácnosti a v ňom poistenie zodpovednosti za škody, spôsobené činnosťou člena domácnosti voťi tretím osobám. Zabudne zavrieť kohútik vodovodu, spôsobí požiar, alebo na lyžovačke niekoho zrazí a spôsobí mu ujmu na zdraví či majetku, či jazdou na bicykli a p.

V samotnej Nitre už bolo vykonaných množstvo regresov voči majiteľom bytov zo strany poisťovní, ktoré odškodnili svojich poistených poškodených a vyplatené sumy vymáhali od škodcov, nepoistených majiteľov bytov. Nové PZ sú dohodnuté na náhradu na nové ceny, čiže bez amortizácie.
V niektorých prípadoch hrozilo aj riešenie a vykonanie prostredníctvom exekučného konania.

Poistenie nehnuteľného a hnuteľného majetku je stále značne podceňované, ako aj poistenie oboch zodpovedností za škodu, čiže nehnuteľnosčou a činnosťou člena domácnosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No a este

kontakt na teba, kde taketo "vyhodne" poistky uzatvaras...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jopa1

Kde píšem, že uzatváram?
Je rozdiel medzi uzatváraním a vedieť poradiť na základe znalostí, vedomostí a skúseností.
Nie každý kto o tom niečo vie, musí byť aj poisťovák... :-)))
No a kontakt?
Stačí poslať poštu so zadaním. Čiže kliknúť na obálku za nikom... :-)))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Poistenie

Veľká časť ľudí je schopná napísať,že v prípade vzniku škodovej udalosti sa poisťovne vyhovárajú a neplatia. Zamietavá odpoveď je vtedy,ak nie je vzniklé riziko poistené.
Je to veľmi často iba z negramotnosti a nepochopení jednoznačného výkladu pojmov,ktoré sú v poistnej zmluve.
Stále je obrovský počet poistných zmlúv z obdobia monopolu Slovenskej poisťovni. Majitelia týchto zmlúv si neuvedomujú,že v týchto zmluvách je zakotvená náhrada v časových cenách,čiže po odpočte amortizácie. Taktiež si neuvedomujú,že v nových zmluvách je omnoho viac poistiteľných rizík a náhrada je na nové ceny,navyše,do výšky poistných súm,ktoré si určuje klient.
Ako príklad uvádzam porovnanie rozdielov poistenia privátneho majetku z bývalej Slovenskej poisťovni-produkt domácnosť (typ 84),budovy (typ 81) a produkt MOJ DOMOV z Allianz-Slovenská poisťovňa a.s.
1.Pri vzniku poistnej udalosti je náhrada na nové ceny.
2.Ďaľšie poistené riziká,ktoré produkt „84“ domácnosť - zo Slovenskej poisťovni neobsahoval. Niektoré z nich sú aj: -atmosferické zrážky,-prepätie,-skrat motora do limitu stanoveného klientom s náhradou aj vtedy,ak je oprava nerentabilná alebo sa nevykonáva,-náhodilé rozbitie osadeného a vsadeného skla aj mimo iných poistených rizík,ako sú víchrica,výbuch,vlámačka... (čiže aj náhodilé rozbitie sklokeramickej varnej dosky,výplne dverí,nábytku,pripevneného zrkadla,akvárium nad 50 l...),-dym -v prípade požiaru v paneláku neostáva iné,ako maľovanie,vyhodenie záclon,závesov,posteľného prádla,sedačiek,konercov,oblečenia... ,-vandalizmus po vlámaní a samostatný vandalizmus-poškodenie/zničenie aj stavebných súčastí ako sú dvere,zámky,-škody na potravinách spôsobené výpadkom elektrickej energie a ďaľšie.
3.Klient si sám určuje maximálnu sumu plnenia pri poistnej udalosti v skupinách vecí.
- cennosti
- elektronika a optika
- ostatné
- možnosť pripoistení... veci slúžiace na podnikanie,stavebné súčasti,skrat motora,rozbitie skla...
4.Súčasťou sú aj veci vo vlastnej pivnici s plnením až do 700 €. Napr.z nej odcudzený bicykel,náradie,potraviny,lyže,sánky...
5.Súčasťou je aj poistenie nehnuteľnosti,byt vo vlastníctve,rodinný dom,rekreačná chata
6.Súčasťou je aj poistenie zodpovednosti za škody a to ako -spôsobenej činnosťou člena domácnosti,ale aj spôsobenej vlastnou poistenou nehnuteľnosťou – bytom (voda z potrubia,radiátora,požiar...),čiže spôsobenie škody tretím osobám,za ktoré zodpovedá člen domácnosti,v prípade bytu vlastník.
7.Súčasťou môžu byť aj vedľajšie stavby (aj mimo miesta predmetu poistenia) garáž,záhradná chata...
8.Súčasťou môže byť poistenie „záhrady“ vrátane zničenia/poškodenia porastu - stromov a úrody poistnou udalosťou... viď VPP.
9.Asistenčné služby pri technických rizikách – PRIVÁT PLUS
Zabezpečenie miesta poistenia - domácnosti - hnuteľného majetku do PS 17.000 € je: Dvere do miesta poistenia musia byť uzamknuté zámkou s cylindrickou vložkou. ďalej viď VPP. (žiadne 3 zámky a mreže,alarm...)
V poistení je uplatňovaný bonusový systém – zľava na platbe poistného za bezškodový priebeh až do výšky 30%.
Nahlasovanie poistných udalostí telefonicky na 0850 122 222. Klient je spätne kontaktovaný a dohodnutý je ďaľší postup,ako sú obhliadka,preukázanie škody a p. Likvidáciu udalosti môže sledovať a dopĺňať údaje,fotografie a p. na internetovej stránke na základe prideleného čísla poistnej udalosti.
Bežné poistné udalosti sú likvidované do 8 dní od preukázania vzniklej škody a väčšinu je možné riešiť aj rozpočtom,čiže bez predloženia nových dokladov-faktúr.
Treba si uvedomiť,že informácia je najdrahší druh tovaru. Tu je zadarmo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ty si cisty poistovak ,ano mas pravdu nove poistovne su ine, ale v com ked ti robia zmluvu tak ti pekne spievaju ale ked treba platit tak hladaju vsetko mozne aj nemozne len aby nemuseli platit. V tomto state si zapametaj kazdy chce peniaze len od obcanov a nie aby im platil ked treba. Ja som pred par rokmi vyhral auto a este pytali odomna aby som zaplatil dan.Musel som auto predat púod cenu aby som zaplatil tu dan o ktorej som nevedel. Ale ludia ked davaju peniaze do nejakej sutaze vtedy im nepovedia ze ale ked vyhrate musite statu zaplatit dan z vyhry. Nieco podobne je aj s poistovnami
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neznalosť neospravedlňuje.

Výhra je niečo úplne iné,ako náhrada za škody,alebo spôsobené škody.
Neprajem Ti, aby si zažil kvôli nepoisteniu bytu vo vlastníctve to,čo zažívajú ľudia,ktorým vyhoreli vďaka iným byty,alebo tých,čo z vyšších poschodí vytopili napr.vodou z prasknutého potrubia v byte,alebo z prasknutého radiátora.
Poznám viacero takýchto "šťastlivcov".
Vo februári,v stredu nad ránom okolo 03:30 praskol radiátor na 5-tom poschodí. Voda pretiekla do detskej izby,o poschodie nižšie -4-té poschodie- v čase kedy v byte už nikto nebol. Takto voda pretekala ďalej a že sa niečo deje,zistili až na 3-ťom poschodí,kde boli doma,ale bolo to v čase,kedy už boli nasiaknuté aj koberce a sokle pod nábytkom.
Majiteľ bytu na 3-ťom mal nové poistenie Môj domov,kde mal poistenú aj domácnosť a aj byt. Mal preplatené všetko do posledného centu a to aj bez akejkoľvek známosti a "strýčka". Ihneď po zistení situácii zabezpečil zastavenie stupačky a volal tomu,s kým v poisťovni dojedával poistnú zmluvu. Na každej zmluve-návrhu je meno,podpis,adresa a telefón pracovníka poisťovni. Všetko si nafotil,zavolal na 0850 122 222,kde oznámil vznik udalosti. Druhý deň,štvrtok prišiel technik poisťovne a dohodli ďaľší postup. Väčšinu vecí si zakúpili nové,kde sa amortizácia v zmysle dojednania PZ nepočíta.
Majiteľ na 4-tom poistenie nemal,tak mal možnosť si občiansko právne škodu vymáhať na súde.
Škodcu by zastupovala poisťovňa a poškodený musí preukázať skutočne vzniklú škodu,ktorú by mal uhradenú v časovej cene,čiže na rozdiel od poisteného,iba po odpočte amortizácie,na základe rozhodnutia súdu.
Majiteľa bytu,v ktorom praskol ten radiátor -súčasť nehnuteľnosti-bytu by zastupovala poisťovňa,nakoľko mal taktiež poistenie môj domov,z čoho mal uhradenú škodu na vlastnom nehnuteľnom majetku-plávajúca podlaha,ako aj na hnuteľnom majetku koberce a iné poškodené a zničené veci. Spôsobenú škodu tretím osobám za neho voči poškodenému na 3-ťom poschodí uhradila poisťovňa,lebo súčasťou poistenia škodcu bolo aj poistenie zodpovednosti za škody.

Boli aj opačné prípady pri požiaroch,kde boli poškodené a zničené byty na vyšších poschodiach,prinajmenšom vydymením. Okolo stupačiek,odpadových potrubí,výduchov odsávačov pár sa oheň šíri bleskurýchlo a ničí stupačky,kuchynské linky,el.rozvody a p.
Sám mám niekoľko desiatok fotografií z takto zničených domov,bytov,kde mnohí nepoistení škodcovia museli následne tieto byty popredať,aby mohli byť pouhrádzané škody,ktoré spôsobili ostatným. Exekútori sa iba vytešujú,ak súdny príkaz voči škodcovi nebol vykonaný. Úroky veselo nabiehajú.
Mať poistenie bytu-nehnuteľnosti a poistenie domácnosti, ako aj oboch zodpovedností nie je povinné.
Je rozdiel poistku iba mať, alebo aj byť poistený. Ak je 10€ na mesiac veľa, tak prepáč...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

dnes davali v zakrute pribeh motocyklistu ktory mal vyhodenu smerovku a predbiehal auto. vodic auta nahle zmenil smer bez vyhodenia smerovky a zrazili sa,motocyklista viezol mamu mali nejake zranenia ale hlavne poskodenu motorku. Skoda okolo 800 eur. Vodic auta priznal svoju chybu, auto mal poistene v kooperative skodu nahlasil, poistovaci vsetko nafotili a do dnesneho dna skodu nezaplatili s vysvetlenim ze to bolo nafilmovane a ze majitel ma zaplatit sudneho znalca a dokazat poistovni ze sa to tak stalo inak to kooperativa nezaplati, hlavna vec ze ked uzatvaraju poistky tak sa vychvaluju ze su poistovna roka a najlepsia na trhu, a bol tam aj svedok ktory dosvedcil ze sa to tak stalo, takze mi tu nevypravaj ako je dobre mat poistku , dobre je to len tak ako ti napisal Jopal ze len ked platis
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jozko giertly

Ak by si vedel, že sa mýliš, asi by si to nenapísal.
Nie každý, kto sa vyzná v poistných produktoch, vie čo ktorá poisťovňa predáva, vie poradiť aby mal človek poistené výhradne to, čo potrebuje, alebo je vhodné, musí byť výhradne poisťovák.
Aby si bol z toho ešte viac domotaný, tak prezradím, že často sedávam na opačnej strane stola, ako zástupcovia poisťovní. -:)))

Je rozdiel iba mať poistku, alebo aj byť poistený.
Mnoho ľudí má kopu rokov poistenie domácností, kde vzniklé poistné udalosti sú hradené v časovej cene.
Taktiež tie staršie zmluvy neobsahujú ani poistenie rizík, ktoré sú v nových zmluvách.

Ešte viac ľudí akosi nevníma, že kúpením bytov do osobného vlastníctva, prešla na nich aj zodpovednosť za škody na vlastnom majetku, ako aj škody spôsobené ich bytom voči tretím osobám. Keď boli v týchto bytoch nájomcovia, za škody zodpovedal vlastník - správca, či už bytový podnik, alebo bytové družstvo, ktorí mali tieto bytové domy zo zákona poistené.

Základom dobrej poistky je jasné zadanie pre agenta poisťovne.
Najosvedčenejší postup je, ak toto zadanie je dané dvom, bez toho, aby o tom navzájom vedeli.
Títo navrhnú modul poistného produktu a odporučia výšky poistných súm, ktoré si nakoniec klient stanovuje sám, ako maximálne výšky poistného plnenia pri poistnej udalosti.
Toto musí byť klientovi oznámené písomne pred podpisom zmluvy, v tzv. návrhu zmluvy, ktorá slúži aj ako informácia o podmienkach poistenia. Tam sú uvedené všetky poistiteľné riziká, ako aj text s odkazom na poistné podmienky, ktorý obsahuje aj presný výklad pojmov, ako aj výšky plnení pri jednotlivých moduloch.
Ako príklad - je to v určitom zmysle obdoba dávnej výbavy vozidiel ako "štandart"," lux super", "grand lux super" ( MB120 ).-))) V PZ Môj domov to je : "BASIC", "ŠTANDART", "OPTIMAL".
Je to dostupné aj na internete.
Neoddeliteľnou súčasťou každej poistnej zmluvy je aj " Záznam o rokovaní s klientom, kde musí byť jasne uvedené o čo má klient záujem. V druhej časti musí byť presne pomenované, čo napriek možnosti daného produktu klient výslovne odmietol, čiže aké riziká a aké -vyššie - poistné sumy.
Podpísaný pracovník poisťovne preberá zodpovednosť aj za starostlivosť o klienta uvedeného na poistnej zmluve a je povinný byť nápomocný pri úpravách, zmenách a doplneniach PZ, ako aj napomôcť pri likvidácii poistnej udalosti formou postúpenia všetkých informácií, ktoré zabezpečia rýchlu likvidáciu poistnej udalosti.
Je chybou klientov, že od týchto "dojednávačov" nevyžadujú dôsledné plnenie si ich povinností, či už pri dojednávaní zmluvy, kedy sú títo povinní všetko ukázať v písomných poistných podmienkach, ale aj zodpovedať na všetky otázky súvisiace s PZ počas jej prevádzky.
Navyše, tento produkt obsahuje aj bonus do výšky 30% za bezškodový priebeh na platbe poistného.

Výpočtové tabuľky na internete neumožňujú získať také zľavy na poistnom, ako ich môžu poskytnúť v kamennej poisťovni. Je to určitá daň, za pohodlie poisťovania z tepla domova.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Som ti to pisal

do SS a teraz ti to napisal jozko verejne. Takze este raz: Ked treba poistku uzavriet, to je reci okolo "vyhod" kazdej jednej. Kym platis cely zivot, si najlepsi klient, ale ked nedajboze dojde k plneniu, tak to je reci a vykrucania a nakoniec, v tom lepsom pripade (ak tam nemas stryka), dostanes omrvinku a plat dalej.Zazil som to, viem o com pisem! Platit tie nehorazne peniaze poistovni, tak si ich treba radsej odlozit a v pripade udalosti pouzit. Ano nehorazne, pretoze vyska plnenia je priamo umerna poistnej sume a pokial nie je clovek vylozene spekulant a poistny podvodnik tak sa mu to nikdy neoplati. No a ten jeden zo 100.000, ktoremu by sa to mohlo oplatit, by mal proste smolu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

stat je najlepsi hospodar :)
sa tym ludom divim, ze este stale su v nejakej mestskej statnej alebo druzstevnej spravcovskej spolocnosti.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho